Şahinbey, Gaziantep’i TÜBİTAK Kitapları ile buluşturdu

Şahinbey Belediyesi tarafından yaptırılan ve Gazianteplilerin hizmetine sunulan Şahinbey Kongre ve Sanat Merkezi “Gaziantep TÜBİTAK Kitapları ile Buluşuyor” etkinliğine ev sahipliği yaptı.

Haber Merkezi > Güncel - 25 Eylül 2020

Program öncesinde Şahinbey Belediyesi tarafından yaptırılan Şahinbey Kongre ve Sanat Merkezi’ni Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal, TEKNOFEST Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar gezerek incelemelerde bulundular.

TÜBİTAK Kitapları ile buluşuyor etkinliği için Şahinbey Kongre ve Sanat Merkezi’ne gelen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal, TEKNOFEST Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, Şahinbey Belediyesi Gençlik Merkezleri’nde kursiyerler tarafından yapılan el işlerine yakın ilgi gösterdiler. Yapılan çalışmalarla ilgili bilgi alan heyet el iş yapan bayanları tebrik ettiler.

TÜBİTAK kitaplarının dağıtımı ile ilgili bir program başlattıklarını ifade eden Bakan Varank, "TÜBİTAK kitaplarının dağıtımı ile ilgili bir program başlattık. Tokat'ta, Konya'da yapmıştık. Kitaplarımızda önemli bir indirim yaptık. Burada her okula istisnasız, birer TÜBİTAK kütüphanesi kazandırıyoruz. Ben bu çalışmaların geri dönüşlerini diğer şehirlerden aldım. İnşallah bu eserlerle yetişen gençlerimiz gelecekte çok önemli işlere imza atacaklar. Bilim, teknoloji yolunda önemli başarılar elde edecekler. TÜBİTAK yayınları gerçekten değerli yayınlar. 50 yılı aşkın süredir yayınlanan dergilerimiz var. Çok nitelikle bilim kitapları çıkarıyoruz. Bunların anaokulundan liseye kadar her okulla buluşuyor olması gerçekten faydalı olacaktır. Ben bu çalışmanın hayırlı olmasını diliyorum. Okullarda teknoloji atölyeleri kuruluyor. Biz kalkınma ajanslarımız ile bu atölyelere destek veriyoruz. Türkiye'nin geleceğini hep parlak görüyoruz. Bunu düşünürken de gençlerimizin ne kadar önemli işleri rahatça başardıkları görüyoruz. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak Türkiye'yi ilk on ekonomi arasına sokmak gibi bir hedefimiz var” dedi.

TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal, Gaziantep’teki 1.195 okulun tamamına TÜBİTAK kitaplarının dağıtılacağı müjdesini vererek, “Geleceğimize yapılan yatırım ile ilgili bir organizasyonun ve iklimin içerisindeyiz. Üç haftaya yakındır TEKNOFEST’in heyecanını yaşıyoruz. Bu etkinlikte emeği geçen Sayın Valimize, Büyükşehir Belediye Başkanımıza, Şahinbey Belediye Başkanımıza ve diğer belediye başkanlarımıza teşekkür ediyorum. 200.000’e yakın kitabımız 1.195 okulumuza dağıtılarak 366 farklı kitabımız öğrencilerimizle buluşturulacak. Bu çalışma geleceğimize yatırımın farklı bir göstergesidir. Tabi ki dijitalleşmenin getirdiği birçok avantaj var. Bu vasıtayla bizim kitaplarımıza ve eserlerimize ulaşmak mümkün. Ama kitaba dokunmanın ayrı bir ruhu ve önemi var. Bu nedenle süreci başlatan Sayın Valimize ve belediyelerimize çok teşekkür ediyorum” dedi.

Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu “Gaziantepimiz bugünlerde çok önemli günler geçiriyor. TEKNOFEST’in İstanbul’dan sonra Gaziantep’te yapılması bizim için çok önemli. Şunu da gördük ki gençlerimizin gözleri pırıl pırıl heyecan içerisinde onların bu heyecanı bizleri de heyecanlandırıyor. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonraki süreçte de eğitime destek olmaya devam edeceğiz. Gaziantep’teki belediyelerimiz sadece yol su park değil. Eğitime de ciddi katkılar sağlıyorlar. TÜBİTAK kitaplarının dağıtımıyla ilgili Sayın Valimizden teklif gelince bizlerde seve seve kabul ettik. Ayrıca her ay tüm öğrencilerimize okuma alışkanlıkları kazanmaları için öğrencilerimize kitap dağıtımı gerçekleştiriyoruz. “Ben Okuyorum Gaziantep Okuyor” kampanyası çerçevesinde 7.200.000 adet kitap dağıtımını gerçekleştirdik. Dağıtılan kitaplardan düzenlediğimiz sınavlar sonucunda ise dereceye giren öğrencilerimizi ayrıca ödüllendiriyoruz. Gençlerimizin hem bedenen hem de ruhen gelişmeleri anlamında çalışmalar yapıyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımızın önderliğinde kütüphaneler yapıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızla imzalanan protokol çerçevesinde yapılacak olan 60 adet Z Kütüphanesinin 30’unu Şahinbey Belediyesi olarak biz yapacağız. Millet Kıraathanelerimizin sayısını hızla arttırıyoruz. Şu ana kadar 6 Millet Kıraathanesi yaptık yapmaya devam edeceğiz. Mecidiye Han’ı satın alarak altını sahaflar çarşı yaptık. Üst kısmını ise yine Milet Kıraathanesi yaptık gençlerimiz oraya gelerek ders çalışıyorlar. Eğer uygun görülürse Mecidiye Han’da TÜBİTAK kitaplarının satış ofisinin olmasını istiyoruz. Gençlerimiz böylece TÜBİTAK kitaplarına daha kolay erişebilsinler” dedi. Leyla Adın

Captcha işaretlenmemiş.
Diğer Haberler
50 bin kişiye yemek çıkarılabilecek
TMSF, Naksan’ın 5 şirketini yeniden satışa çıkardı
Kent genelinde operasyon yapıldı
Anne Hatice Çimen: “Oğlumu önce dövüp sonra balkondan attılar”
Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik eğitimi düzenlendi
Artık sadece 112 aranacak
WhatsApp sohbetlerinde yeni dönem
Ayasofya'nın tuvaletleri için 1 milyon TL harcanmış!
Büyükşehirlerin yanı sıra Anadolu’nun pek çok kentinde vaka sayıları hızla artıyor
4 il karantinaya alındı!
Özel hastaneler pandemi hastanesi olursa yurttaşlar yüksek faturalarla karşılaşabilir
Coronavirus örtü altı üretimi artırdı
Bugün başladı: Abonelikler e-Devlet üzerinden iptal edilebilecek
Yeni Koronavirüs önlemleri yolda, 'aç-kapa' taktiği uygulanacak
İl Emniyet Müdür Yardımcısı kalp krizinden hayatını kaybetti
Koronavirüsü yenen Başkan görevinin başında
Toroslar EDAŞ, Gaziantep’te yılın ilk 9 ayında müşteri ve çözüm odaklı çalıştı
SANKO öğrencileri, üçüncülük ve dördüncülük elde etti
12 bin 960 paket kaçak sigara ele geçirildi
Otomobil ile çarpışan traktör ikiye bölündü
Gencin düşme anı güvenlik kameralarına yansıdı
Habeş Kanyonu’nda doğa yürüyüşü
Karkamış sınır kapısında kaçak sigara yakalandı
Elektronik haberleşme iptali e-Devlet'ten yapılabilecek
Son 24 saatte 2.091 yeni hasta, 69 ölüm
Soner Bozaslan 6 yılda 150 defa iş değiştirdi
9 yetim çocuğa oda takımı ve bilgisayar hediyesi
85 aranan şahıs yakalandı, 157 kişiye işlem yapıldı
95 litre kaçak alkol ele geçirildi
Süt soğutma tankı dağıtıldı
Badminton Cumhuriyet Kupası’nda 4 farklı kategoride yarıştılar
Sessiz ve sakin bir ortamda ders çalışıyorlar
Alçılı kolla hırsızlık yaptı
Trafik çileye dönüştü
Emniyet önünde şüpheli paket alarmı
Bağımsız bir millet olarak kutlama gururu yaşıyoruz
Maske takmayan bin 28 kişiye ceza
HES kodu olmayan toplu ulaşımdan yararlanamayacak
Beş TV kanalına reklam ambargosu
Türkiye'deki ABD misyonları vize işlemlerini güvenlik gerekçesiyle geçici olarak askıya aldı
“Üç Gün Hastalığı” için çalışmalar başladı
“Oyunla anlaş doğada paylaş” projesinde sertifika heyecanı
Göreve başladığımız gün eksiklerimizi tespit ettik
Araç ve motosiklet çalan 4 kişi tutuklandı
OSB’den öğrencilere tablet desteği
İmamoğlu, Koronavirüs toplantısını Bakan Koca'nın tweet'inden öğrendi
“Gençlerin KYK borcu neden silinmiyor?”