ANASAYFA arrow right Güncel

Erdoğan: Kanal İstanbul'u inadına yapacağız

YAYINLAMA: 25 Şubat 2021 / 13.56
GÜNCELLEME: 25 Şubat 2021 / 13.56
Cumhurbaşkanı Erdoğan AKP İstanbul İl Kongresi'nde yaptığı konuşmada, 'Onlara rağmen yapacağız. İstanbul bir başka şehir olacak bunu da görecekler. Alıştıracağız, buna da alışacaklar' dedi.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan,  Kanal İstanbul proesini bürün eleştirilere rağmen "inadına" yapacaklarını söyledi.

AKP İstanbul 7. Olağan İl Kongresi'nde konuşan Erdoğan, "Engellemeye çalışıyorlar ya Kanal İstanbul projemizin etüt kapsamında yer alan tüm teknik çalışmalar tamamlandı. Diğer adımları için gerekli çalışmaları da başlatıyoruz. Onlara rağmen Kanal İstanbul'u yapacağız. İnadına yapacağız" dedi.

Erdoğan'ın açıklamaları özetle şöyle: "Kurulduğu günden bugüne AK Parti'nin her kongre döneminde bir değişim rüzgarı eser. 1994 ruhuyla 2023 hedeflerimizi gerçekleştirecek bir arkadaşımızı, Osman Nuri Kabaktepe kardeşimizi İstanbul'a il başkanı yapıyoruz. Osman Nuri Kabaktepe, çok uzun yıllardır şahsen tanıdığımız, gayretine, samimiyetine, davamıza olan sadakatine bizzat şahitlik ettiğimiz bir kardeşimizdir. Kendisinin Bayram Şenocak'tan devraldığı sancağı İstanbul'da daha yukarılara taşıyacağına inanıyoruz. Bayram Şenocak ve ekibine şu ana kadarki hizmetleri nedeniyle teşekkür ediyorum. Bu iş burada bitmiyor, sadece virgül. Kendileri ile başka platformlarda birlikte çalışmayı sürdüreceğiz.

'Salalarla cevap verdik'

O Gezi olaylarında da bunların hesabını onlara sorduk. Bundan sonra da bilsinler ki ola ki böyle bir yola tevessül edecek olurlarsa bu millet bunun bedelini çok ağır ödetir. Biz cevabımızı geceler boyunca hiç dinmeden süren selalarımızla verdik, onlar milletimizi birbirine karşı kışkırtmak için her yolu denediler, biz cevabımızı Rabia'mızla verdik. Onlar gençlerimizi değerlerinden uzaklaştırarak mankurtlaştırmaya çalıştılar. Biz cevabımızı gençlerimize 2053 vizyonunu emanet ederek verdik. İstanbul'u yanımıza aldığımızda içerideki hainlerden dışarıdaki düşmanlara kadar yedi düvele meydan okuyacak güce sahip olduk...

'Onlara rağmen...'

AKM'nin inşasında sona geliyoruz, Taksim Meydanı'nda biliyorsunuz. Muhteşem bir opera binasını İstanbulumuza kazandırıyoruz. O malum zatlar var ya, onlara rağmen. Yaparsak biz yaparız, AK Parti yapar. Çok farklı bir projeyi oraya hamdolsun inşa ettik ve kısa zamanda bitiyor. Özel sektör muhteşem bir camiyi de Taksim Meydanı'na inşa ediyor. O da on yılların hayali. Ulaştırmada İstanbul'un bölünmüş yol uzunluğunu 500 kilometre ilaveyle 782 km'ye çıkardık. İstanbul - İzmir otoyolunu tamamlayarak 8-9 saat süren yolculuk 3.5 saate, Bursa'yı 1 saate, Balıkesir'i 2 saate, Eskişehir'i 2-2.5 saate düşürdük. Kuzey Marmara Otoyolu'nu tamamlamak üzereyiz. Marmaray'ı, Avrasya Tüneli'ni insanlığın hizmetine sunduk. İstanbul'un Ankara, Eskişehir, Konya, Bilecik, Kocaeli ve Sakarya bağlantılarını yüksek hızlı trenle sağladık. İnşası devam eden, hatta tamamlandığında İstanbul'u ülkemize 4 bir tarafına hızlı trenle bağlamış olacağız. Halkalı Lojistik Merkezi'ni bitirdik, demiryollarımızın çoğunu yeniledik. Boğaz'ın altından geçecek yeni tünel olan Büyük İstanbul Tüneli'nin ihale hazırlıkları devam ediyor.

Metro projeleri...

Yapımı süren Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattını bu yıl sonuna kadar tamamlıyoruz. Halkalı-İstanbul Havalimanı raylı sistem bağlantısını metro hattını önümüzdeki yıl bitiriyoruz. Yenikapı - İncirli - Sefaköy metrolarını ise 2023 sonuna kadar hizmete sunuyoruz. İstanbul'un kültürüne, ekonomisine ciddi katkısı olacağına inandığımız Haliç Yat Limanı ve Kompleksi planımızı da seneye bitirmeyi planlıyoruz. Ben şu anda İstanbul'a yapılan hizmetleri anlatıyorum. Peki CHP'lilerden hiç böyle bir şey dinlediniz mi? Bunların kitabında hizmet diye bir şey var mı? Biz bu millete hizmetkar olmaya geldik, efendi olmaya değil.

'Buna da alışacaklar'

Engellemeye çalışıyorlar ya Kanal İstanbul projemizin etüt kapsamında yer alan tüm teknik çalışmalar tamamlandı. Diğer adımları için gerekli çalışmaları da başlatıyoruz. Onlara rağmen Kanal İstanbul'u yapacağız. İnadına yapacağız ve Kanal İstanbul ile İstanbul nasıl güzelleşecek, İstanbul bir başka şehir olacak bunu da görecekler. Alıştıracağız, buna da alışacaklar. Çamlıca tepelerinde bir görüntü kirliliği vardı. Antenler falan. Hepsini kaldırdık mı? Kaldırdık. Çünkü biz çevreciyiz. Çevreciliğimizin alametifarikası olarak onları kaldırdık ve bunun yanında televizyon ve radyo kulesini de hizmete açarak bir başka görüntüyü oraya verdik. Yalnız Binali bey, o mimari bana ait. Bütün o antenlerin hepsinin vericileri orada.

nsan Hakları Eylem Planı'nı paylaşacağız'

Yeni sivil bir anayasayı milletimizle birlikte hazırlayarak darbe anayasasıyla yönetilme ayıbından kurtaracak, hem de 2023 vizyonumuza kavuşmuş olacağız. Önümüzdeki salı günü tüm kesimlerin beklentileri doğrultusunda hazırlanan İnsan Hakları Eylem Planı'nı paylaşacağız. Bir sonraki hafta da inşallah ekonomik reform paketini açıklayacağız. Sınırlarımız içinde ve dışında tek bir terörist bırakmayarak ülkemizin güvenliğine en önemli tehdidi ortadan kaldıracağız. Doğu Akdeniz'den Karadeniz'e ve Ege'ye çevremizdeki tüm sulardaki hakkımızı sağlama alacağız. Ege'de, Akdeniz'de bizler bütün gücümüzle, imkanlarımızla varız, bundan sonra da var olacağız.

'Bodrum'da tatilde'

Yola çıktık, yanımızda kimler vardı, ama bugün maalesef kimler var. Ölümlü hayat içerisinde birçok dostlarımız, büyüklerimiz bugün yanımızda yok. Onlar Hakk'a yürüdüler... Kadir Topbaş ağabeyimiz İstanbul'da yaptığı eserleriyle anılacak. Boğaz'ın sularını Haliç'e bağlarken verilen emek, orada emeği var. Peki şu anki İBB Başkanı bu işlerden anlar mı? İstanbul batak içerisinde, onlar da Bodrum'da seyahatte. Biz dertliyiz, onların böyle bir derdi yok."